Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Poruke i pouke Stojana Novakovića

Komentari (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 08 maj 2011 14:04
Milen
Clanak je dobro zapoceo, ali se u razradi sveo na jos jednu(sasvim neutemeljenu) pohvalu ministru spoljnih poslova.
Ocigledno je da su izbori na praghu.
Preporuke:
9
6
2 nedelja, 08 maj 2011 14:50
Byakuya-sama
''Kažemo da današnja društvena i politička situacija, na paradoksalan način, samo podseća na vreme u kojem je u ovom citatu reč, jer treba imati u vidu, da se, period posle prevrata 1903. godine, u srpskoj savremenoj istoriji, obično smatra „zlatnim dobom“ u razvitku njene moderne države i kulture.''

Obična karađorđevićevska propaganda.

Kao što je poznato period posle prevrata je 1/3 manje Srba i Jugoslavija

A što se tiče perioda neposredno posle 29.5.1903., pa zar autor stvarno misli da se promene dešavaju tako odjednom, možda je tom ''utisku'' pomogla i prva hidroelektrana igrđena 1900.
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%82%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%9A%D0%B0
i mnoge druge stvari.

Po meni od 1903. imamo kontinuitet razbojničke političke elite,čvrsto povezanu sa raznim špekulantima(većna ljudi ne zna da je bilo tada dosta ''Miškovića i Kostića'', i da su čak u 1.SR mešali žito sa peskom, toliko o tome
Preporuke:
16
4
3 nedelja, 08 maj 2011 15:56
thinking maize@ Byakuya-sama
Poštovani, napisaste "a koji su mešali brašno sa peskom u 1-vom svetskom ratu", pa bi BILO LEPO DA DOVRŠITE MISAO I DATE NEKI PRIMER! Eto, npr. Rade Pašić! Pa će nam postati JASNIJE KO JE BIO "UZOR" Domanoviću za pisanje "Vođe", kao i na koga je svoje NAJGORČE PRIMEDBE od srpskih političara upućivao naš VELIKI PRIJATELJ Rudolf Arčibald Rajs (vidi: "Čujte me Srbi!")?! Ako je i "BAJA" imao svoju TAMNU STRANU, šta da kažemo za OVE SADA!? CRNO BEZ IMALO BELOG! Da ne govorimo o tome da je BAŠ Pašić PODRŽAO prestolonaslednika Aleksandra u UKLANJANJU vojvode Mišića sa mesta načelnika generalšataba, ZBOG NJEGOVOG PORAZNOG IZVEŠTAJA o SPREMNOSTI Hrvata i Slovenaca za ZAJEDNIČKI ŽIVOT u Jugoslaviji!? I da smo "KO PIJAN U KAFANI" dali VELIKU SRBIJU, "SVOJU DEBELU KRAVU" (pop Korošec, potonji višestruki ministar i predsednik kraljevske vlade!), da bi nam ONI VRATILI "RAGU" (opet Korošec!). SVE ZBOG tadanje MEGALOMANIJE, NIŠTA MANJE OD OVE kod "naših" EU-fanatika! Valja razmisliti O OVOME!
Preporuke:
29
1
4 nedelja, 08 maj 2011 18:10
Smiljanski
Da bi neko uradio nešto dobro,za Srbiju,potrebno je da je voli!U Srbiji se biraju ljudi, koji mrze svoju zemlju,i narod,a štite samo lične interese!
Preporuke:
25
0
5 nedelja, 08 maj 2011 19:24
Marko Gay
"I da smo "KO PIJAN U KAFANI" dali VELIKU SRBIJU, "SVOJU DEBELU KRAVU", da bi nam ONI VRATILI "RAGU". SVE ZBOG tadanje MEGALOMANIJE,"

Nije u pitanju megalomanija niti uopste bilo kakva greska.

Morate se podsetiti da je srpska drzava i osnovana u 19-om veku da bi sluzila "visim interesima" tj pomagala drugim narodima ili se borila protiv drugih naroda, a ne da bi obezbedila sigurnost i udobnost srpskom narodu.

Takode i da je srpski narod izabrani narod, u smislu da je izabran da sluzi drugim narodima.

Sto se grbo rodi...
Preporuke:
1
15
6 nedelja, 08 maj 2011 20:22
Nenad Pivaš
Ne sviđa mi se što se kao alternativa evrofetišizmu u Srbiji često navode nesvrstani, tkz. Palestinci, Iran (?!) i sl. Prioritet naše spoljne politike danas mora biti BRIKS, naročito Rusija. S obzirom da ćemo u budućnosti imati problema sa neoosmanizmom, potrebno je izgraditi dobre odnose sa svima koji mogu biti ugroženi njime, dakle, Bugarskom, Grčkom, Kiprom, Jermenijom i Izralelom. U budućnosti bi moglo da se pokrene i pitanje revizije Trijanona pa su nam zbog toga potrebni i dobri odnosi sa Rumunijom, Slovačkom i Češkom (mada se između našeg problema u Vojvodini i velikomađarskog nacionalizma ne može u potpunosti staviti znak jednakosti, dodirnih tačaka ipak ima). Za kraj, treba ostaviti prostora i za dobre odnose sa nekim zapadnoevopskim silama, ali samo preko Rusije i u onoj meri u kojoj to i ona čini. Jer da se ne lažemo, teško da će Srbi moći da reše većinu svojih nacionalnih problema sve dok ne dođe do neke veće geopolitičke promene u samoj Evropi, jer ipak smo mi njen deo.
Preporuke:
15
1
7 ponedeljak, 09 maj 2011 09:28
thinking maize@ izvesnom Marku Gay-u, tj. mladiću ili "mladiću"
Rekoste: "Morate se podsetiti da je srpska drzava i osnovana u 19-om veku da bi sluzila "visim interesima" tj pomagala drugim narodima ili se borila protiv drugih naroda, a ne da bi obezbedila sigurnost i udobnost srpskom narodu. Takode i da je srpski narod izabrani narod, u smislu da je izabran da sluzi drugim narodima. Sto se grbo rodi...", pa da Vas pitam: A GDE TO PIŠE? Krfska deklaracija iz 1917? Tamo stoji da će "Srbija POMOĆI OSLOBOĐENjE svoje porobljene braće SRBA, Hrvata, Slovenaca"! Znači, PRVO SRBA, a Hrvati mu dođu tu zbog TADANjE NACIONALNE IZMEŠANOSTI i zbog SRPSKE ŽELjE za UKIDANjEM K und K monarhije, SMRTNOG NEPRIJATELjA Srba, a ne zbog "srpskog imperijalizma", "etničkog čišćenja" i sličnih K und K FLOSKULA, podgrejanih 1990-tih!? Da ne govorimo da su srpski javni radnici tokom CELOG 19-tog veka Bugare, a NE Hrvate, smatrali za za MOGUĆEG KOMPANjONA u akciji OSLOBAĐANjA Balkana od SPOLjNE ZAVISNOSTI! Tek su se sa 2-gim balkanskim i 1-vim svetskim ratom ti odnosi POKVARILI!
Preporuke:
10
0
8 ponedeljak, 09 maj 2011 09:39
thinking maize@ izvesni Marko Gay, tj. mladić ili "mladić", nastavak
Takva srpska politika je bila VRLO LOGIČNA, jer je Turska bila "bolesnik na Bosforu", dok je K und K monarhija ("KAKANIJA" kako bi rekao Robert Muzil!) bila još POPRILIČNO ZDRAVA, iako po Arnoldu Tojnbiju (taj, kao Englez, NIKAKO NIJE BIO LjUBITELj Slovena!) bila "ZBIR SVAČEGA, što SUMMA SUMMARUM znači NIŠTA"! U toj situaciji Srbi su se LOGIČNO OPREDELILI za RUŠENjE Turskog carstva u Evropi, gde su im Bugari bili PRIRODNI SAVEZNICI! Uostalom, pogledajte već jednom i to "Načertanije"! Naravno, bilo je u toj saradnji problema, kao što je status Makedonije, ali i to je PRIRODNO za sve MLADE NACIONALIZME! Voleo bih da su se te međusobice Srba i Bugara rešile kako je savetovao ruski car Nikola 2-gi, ALI...! Bilo je tu POKAZIVANjA MIŠIĆA DVA DERANA (Srbi i Bugari), ali bilo je i PODSTREKIVANjA sa STRANE, od kojih podstrekivanje K und K monarhije NIJE BILO ni NAJMANjE, ni NAJBEZAZLENIJE! Srbi su iz tog nadmetanja izašli kao pobednici, ali SAMO ZBOG PODRŠKE OSTALIH BALKANSKIH ZEMALjA, a i zbog Rusa!
Preporuke:
8
0
9 ponedeljak, 09 maj 2011 09:55
thinking maize@ izvesni Marko Gay, tj. mladić ili "mladić", kraj!
Kada se taj TRAGIČNI sukob dva BRATSKA balkanska naroda završio pobedom Srba, K und K monarhija je po IMPERIJALNOM IMPULSU FORSIRALA SUKOB! Zato što je ZNALA šta joj sleduje ako se TAKO OJAČALA Srbija KONSOLIDUJE, UJEDINI sa Crnom Gorom i IZAĐE na MORE! Dobro je znala, jer je IZGUBILA CARINSKI RAT! Srbija bi pre ili kasnije bila INICIJALNA KAPISLA za MIRNU DESOLUCIJU tog NIČEGA, te "KAKANIJE"! Da Vas pitam: Da li će neko, bio i MONSTRUM, kao K und K monarhija, MIRNO POSMATRATI SVOJU PROPAST?! Naravno, da NEĆE! I NAMETNULA je BORBU NA ŽIVOT i SMRT Srbiji! Da bi PREŽIVELA, Srbija je U EGZILU, pravila SVAKAKVE KOMBINACIJE, od kojih je Krfska deklaracija bila SAMO JEDNA! Čitajte Ekmečića, a i zapadne autore! Pošto je krajem 1918 došlo do SLOMA Centralnih sila, Srbija je u silnom ZANOSU ostvarila sopstveno OSLOBOĐENjE, pa UJEDINjENjE sa Srbima iz Vojvodine i Crne Gore, da bi 1.12. 1918. NAPRAVILA GLUPOST ujedinjujući se sa GUBITNICIMA! Ostalo je MEGALOMANIJA Aleksandrova i hrvatski ŠOVINIZAM!
Preporuke:
14
0
10 ponedeljak, 09 maj 2011 13:41
Smiljanski
Slažem se sa većinom, ali bih napomenuo da sa Bugarima uvek treba biti oprezan,oni su samo malo gori od Hrvata!
Preporuke:
7
1
11 ponedeljak, 09 maj 2011 18:20
zoran
Nije dobro mrzeti druge, zato što tako, ustvari, sebe požderemo i pojedemo, a drugom i nismo Bog zna kako naudili.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 09 maj 2011 18:52
igor
Vrlo dobar i poučan tekst. Nisam siguran da su ga neki komentatori baš razumeli.
Preporuke:
0
1
13 ponedeljak, 09 maj 2011 19:34
Byakuya-sama
@thinking maize

Da dodam kad pominjete Rajsa, da je i Grol rat provodio van zemlje, odnosno da su mu izmislili neku dužnost u inostranstvu da se čovek ne zamara fizički nego samo psihički, e od takve DS(ako nisam pomešao ''Grolove'') do one Đinđićeve gde je tadašnji šef isto bežao iz zemlje, ali je i ''unapredio'' politiku stranke, ne samo da je bežao od puške nego je i pozivao na uništenje Srbije, pa ste tako upravu da je danas gore, ali to je obična inflacija(ni dinar nije što je bio), tada je sa početka 20. veka razbojnička ideologija osvojila vlast i ne pušta je do danas
Preporuke:
4
1
14 ponedeljak, 09 maj 2011 22:17
primarius
Uz svu najbolju nameru ja ne razumem poruku ovog autorskog teksta. Da ne gresim dusu, dosta istine ima ali kao sto rece neki komentator ispade na kraju hvalospev Ministru.
@ Thinking Maze
Ispade da ideja jugoslovenstva nije ni postojala?! U tom trenutku nije postojalo ekskluzivno tumacenje nacionalnih srpskih interesa. Bese to izraz politicke volje svih juznoslovenskih naroda pa i Srba a verovatno i Karadjordjevicka megalomanija ispod zita.
Paradoksalno, porazeni Bugari su bolje prosli jer su tada sahranili i ubrzo prebolovali san o velikoj Bugarskoj za razliku od Srba gdje je ta ideja tinjala kroz obe jugoslavije i gasi se upravo sada, posle sto godina, pred nasim ocima.
Preporuke:
2
4
15 utorak, 10 maj 2011 08:08
thinking maize@ Primariusu
Poštovani, NE SPORIM da jugoslovenstvo, kao vid povezivanja JUŽNOSLOVENSKIH naroda, NIJE IMALO UPORIŠTE u političkim promišljanjima Srba pre 1918, ali ta razmišljanja NISU OBAVEZNO bila povezana i sa OSNIVANjEM ZAJEDNIČKE DRŽAVE! I čuveni izveštaj vojvode Živojina Mišića, iako KRAJNjE SKEPTIČAN prema mogućnosti zajedničke države, NIJE ISKLjUČIVAO mogućnosti DRUGIH VIDOVA SARADNjE Srba. Hrvata i Slovenaca, kao npr. carinska unija, odbrambeni savez i sl. Što NE PODRAZUMEVA ZAJEDNIČKU DRŽAVU! Ni mnogo OPREZNIJE ZAMIŠLjENA i POSTUPNIJE UVOĐENA Evropska Unija NIJE SE POKAZALA DUGOROČNO ODRŽIVA, što gledamo ovih dana! Ako i opstane, to će biti u MNOGO SVEDENIJEM OBIMU! A Aleksandar odmah, pa TROIMENI NAROD, sa sve ljubljenjem zastava hrvatskih i slovenačkih pukova, koji su ŽARILI i PALILI po Mačvi, Kolubari, Pocerini, Podrinju... Da ne pominjemo i tadanje učešće u ratu potonjeg DUGOGODIŠNjEG "najvećeg sina svih naših naroda i narodnosti"! Znači, našu političku elitu 1918-1939 karakterisalo je ODSUSTVO MERE!
Preporuke:
3
0
16 utorak, 10 maj 2011 08:17
thinking maize@ Primariusu, nastavak
Da, Poštovani, sem kratkog perioda vezanog za aktivnost Srpskog kulturnog kluba, a po osnivanju "proto-NDH" (čitaj: banovina Hrvatska!), srpsku političku i kulturnu elitu karakterisalo je u predratnom razdoblju ODSUSTVO MERE i prave procene NACIONALNIH INTERESA! Tu procenu su Hrvati ODUVEK IMALI, za SVAKU VARIJANTU po JEDNU GRUPU "iozvršioca radova"! Čak i maleni Slovenci su bili vrlo svesni PROLAZNOSTI Jugoslavije, jedino su Srbi glumili "državotvorni narod"! Uostalom, nismo jednistveni slučaj u istoriji sveta, čitajte Tojnbija! Kao što nije problem što smo sada PALI, MNOGO VEĆI PROBLEM što se VEĆ DESET GODINA VALjAMO PO PRAŠINI, tj. to čini ova NABEĐENA UZURPATORSKA POLITIKANTSKA KVAZI"ELITA"! Sve prihvatam i priznajem i da je bilo zločinaca u našem narodu i da nismo našli saveznike, ni procenili trenutak za OVAKAV NAČIN rešavanja srpskog nacionalnog pitanja, kao i da smo PREDUGO bili vezani za ideologiju u POVLAČENjU, ali da NE IZVUČEMO POUKE iz tih dešavanja, eee, to je NEOPROSTIVO!
Preporuke:
3
0
17 utorak, 10 maj 2011 18:48
primarius
@Thinking Maize
Svecano se slazem u globalu sa ovim sto ste napisali pogotovo o nedostatku mere. Samo nisam siguran da su Hrvati I Slovenci usli u tu zajednicu sa manje iskrenosti. Slazem se da se u medjuratnom periodu hrvatska politicka delatnost vremenom potpuno upregla u resavanje iskljucivo Hrvatskog nacionalnog pitanja ali NDH (nakaza koje su se gadili cak i u Berlinu) nikako nije bio logican zavrsetak tih nastojanja. Ako se ne varam Hitler je prvobitno ponudio Maceku saradnju sto je ovaj odbio i ipak na neki nacin spasio obraz medjuratnoj hrvatskoj politici.
Rekoste jos:
nismo našli saveznike, ni procenili trenutak za OVAKAV NAČIN rešavanja srpskog nacionalnog pitanja, kao i da smo PREDUGO bili vezani za ideologiju u POVLAČENjU
U sadasnjem svetu u kome zivimo bojim se da je za “ovakav nacin” prekasno. Takve greske iz istorije se ne ispravljaju. To ponajbolje znaju Madjari.
Preporuke:
0
1
18 sreda, 11 maj 2011 11:38
thinking maize@ Primariusu
Ali Maček je NALOŽIO ČLANOVIMA HSS-a da AKTIVNO PODRŽE i UČESTVUJU u ustaškoj vlasti! Ako OVO ne govori o Mačeku i hrvatskom shvatanju politike, ne znam ŠTA BOLjE GOVORI! Međutim, ima jedan POZITIVAN MOMENT u hrvatskoj političkoj praksi, a to je da NE RADE JEDAN DRUGOM O GLAVI, iako se ne slažu politički! Znaju DA JE SVAKI Hrvat DRAGOCEN! I zato npr. Krleži nije falila NI DLAKA SA GLAVE USRED USTAŠKOG Zagreba! Pa čak ni njegovoj ženi Leposavi-Beli, Srpkinji! Komunisti su bili TVRĐI, ali sem UHVAĆENIH USTAŠA nikome NIJE FALILA DLAKA SA GLAVE! Tako je Ivan Šubašić, predratni hrvatski ban, poslednji predsednik kraljevske jugoslovenske vlade i UVERENI ANTIKOMUNISTA MIRNO UMRO u Zagrebu! Dok je npr. Dragoljub Jovanović, predratni advokat koji je BRANIO KOMUNISTE, antifašista i čovek od integriteta ROBOVAO DEVET GODINA! O četnicima, drugim nekomunistima, antikomunistima, pa i komunistima (Informbiro!) među Srbima, PROGANjANIM od Brozovog režima da ne govorimo! A PROGONIOCI su uglavnom bili Srbi!
Preporuke:
3
0
19 sreda, 11 maj 2011 17:54
primarius
@thinking maze
Zagreb je docekao fasiste u transu kao verovatno nijedan grad u tadasnjoj Evropi.Ali budimo obzirniji! U aprilu 1941. nije se moglo naslutiti da zapravo nije uspostavljena nikakva drzava nego jedna krvolocna okupacijska tvorevina To nije znao ni Vlatko Macek kada je pozvao stanovnistvo da prihvati novi rezim. Tek za nekoliko nedelja postalo mu je jasno da je izvrsio politicko samoubistvo. Mislio je da ce se uspostavom bilo kakvog poretka izbeci rat. Nesto poput Jasenovca tada nije ni postojalo kao paradigma. Da nisu svi mislili tako govori i to da je ubrzo u Zagrebu organizovana najjaca antifasisticka urbana gerila na jugoslovenskom tlu.
Krleza je sve vreme rata ostao u Zagrebu zbog njegovog predratnog sukoba "na jugoslovenskoj ljevici" gde se zamerio podjednako svima. Na kraju i on i Andric su bili dovoljno veliki pisci da vlastima nije bilo u interesu da ih sklone.
Preporuke:
0
1
20 sreda, 11 maj 2011 19:22
thinking maize@ Primariusu
Ti prijatelju reče: "Da nisu svi mislili tako govori i to da je ubrzo u Zagrebu organizovana najjaca antifasisticka urbana gerila na jugoslovenskom tlu." Pa da te pitam, A ŠTO NE POSAKRIVAŠE ZAGREBAĆKE SRBE ILI IZVRŠIŠE NEKI ATENTAT NA USTAŠKE GLAVEŠINE?! Što NISU DOSTAVLjALI BAREM Titu PODATKE O PRAVIM NAMERERAMA USTAŠA "GLEDE" Srba?! I, ZAŠTO JE SAMO Beograd bombardovan, a ne i Zagreb?! Valjda je i u Zagrebu bilo nemaca i njihovih kolaboracionista ili ne?! SLABA TI JE ARGUMENTACIJA ili si mnogo gledao Bulajića!
Preporuke:
2
0
21 četvrtak, 12 maj 2011 12:28
Nenad Pivaš
@thinking maize

Ne zamerite mi, ali gledajući Vašu raspravu sa Primarijusom nisam mogao a da se ne uključim. Imam šta reći po pitanju toga šta se očekivalo 41. Pričao mi je deda, koji je živeo u Javornju, selu kraj Dvora na Uni. On i njegova porodica su nakon kratkotrajnog aprilskog rata znali samo da će Hrvatska postati nezavisna država, strahote koje su sledile su za njih bile iznenađenje.

Dalje, po pitanju Tita. Nemam nameru da ga branim(naročito ne njegovo nasleđe) ali mislim da Srbi greše kada na njega gledaju kao na hrvatskog nacionalistu. Tito je bio pre svega Jugosloven. Međutim, kao Jugosloven, on je verovao da će SFRJ biti jaka ukoliko među njenim narodima vlada što izrazitija ravnoteža. A tu ravnotežu je postizao tako što slabio najveće u toj zajednici tj. nas Srbe, a jačao i STVARAO slabije (Muslimani, Crnogorci). Ali valja reći da tu ni Hrvati (drugi najveći narod u SFRJ) nisu bili maženi, uostalom i veliki deo njih našao van matice u veštačkoj tvorevini poznatijoj kao BiH.
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 12 maj 2011 16:22
thinking maize@ Nenadu Pivašu
Poštovani, kada se već uključujete u moju raspravu sa g-dinom "Primarijusom" "glede" Hrvata i njihovog nacionalizma, kako ustaškog, tako građanskog, pa i komunističkog, da rečem neku, možda bi Vas zanimalo. Nezavisno od političkog ubeđenja SVI Hrvati vole svoju zemlju i u tom MINIMALNOM SMISLU su SVI Hrvati nacionalisti! Do sada NISAM ČUO za "drugohrvate". Za razliku od Srba! U tom smislu izneću jedno svoje lično UBEĐENjE: Srbija bi procvetala, kada bi među njenom POLITIČKOM ELITOM i JAVNIM LIČNOSTIMA bilo VIŠE LjUDI, sa BAR UPOLA IZRAŽENIM i PRAKTIKOVANIM NACIONALIZMOM, kao što je hrvatski! Zamislite da se naši političari, crkva i javnost barem UPOLA BUNE za npr. Ratka Mladića, kao što se hrvatska javnost i CRKVA bune zbog Gotovine!? Znam, Srbi su IZGUBILI RATOVE, ALI... Ili ZAMISLITE npr. prešjednika nam Borisa, koji bi bio barem UPOLA SRPSKI (a ne PRO-srpski!) NACIONALISTA, kao što je šjor Ivo hrvatski! Toliko i svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 12 maj 2011 16:50
thinking maize@ Nenadu Pivašu, dodatak 1
Rekoste: "Tito je bio pre svega Jugosloven. Međutim, kao Jugosloven, on je verovao da će SFRJ biti jaka ukoliko među njenim narodima vlada što izrazitija ravnoteža. A tu ravnotežu je postizao tako što slabio najveće u toj zajednici tj. nas Srbe, a jačao i STVARAO slabije", a ja Srbin i nekomunista dodajem; SVAKA VAM JE ZLATNA! I u tom smislu, Titovo nasleđe treba mi, NEIDELOGIZOVANI Srbi, da VALORIZUJEMO u cilju KORIŠTENjA NjENIH DOBRIH STRANA! Elem, razmotrima, sada već URUŠEN SISTEM zdravstvenog, penzionog i drugog socijalnog osiguranja. Takođe, razmotrimo i ISKORENjIVANjE GLADI, POTHRANjENOSTI i mnogih BOLESTI, koje su DOSLEDNO SUZBIJANE za njegovog vakta, kao i dosta solidan sistem školstva! Sve to razmotrimo, jer Broz NIJE IMAO NIŠTA PROTIV tzv. "poštene inteligencije", ako je ona prihvatala postojanje njegovog sistema i doprinosila njegovoj izgradnji! Primeri tih nekomunističkih intelektualaca, koji su značajno doprineli JAVNOM BOLjITKU Titove Jugoslavije su VRLO BROJNI! Dalje, NESVRSTANOST.
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 12 maj 2011 17:07
thinking maize@ Nenadu Pivašu, dodatak 2
Mi NEIDELOGIZOVANI Srbi treba da bez predrasuda razmotrimo spoljnopolitičke aspekte Titovog režima, posebno nesvrstanost! Drugo je pitanje IZVODIVOSTI TOG KONCEPTA u ovom POST-POSTISTORIJSKOM vremenu, vremenu POSLE Fukujame! Mi Srbi imamo TO ISTORIJSKO ISKUSTVO i TE ISTORIJSKE VEZE, koje NISU za ZANEMARIVANjE, jer je Broz bio PRVI BELI DRŽAVNIK KOJI JE ŽUTIMA i CRNCIMA PRIŠAO BEZ PREDRASUDA, kao SEBI JEDNAKIMA! Kao što je naš svet te ljude, kada bi došli u ovu zemlju, korektno tretirao! TO SE NE ZABORAVLjA! Kad pomenuh školstvo, da pitam da li znate da je Beograd PRVI GRAD u jugoistočnoj Evropi sa otvorenom katedrom molekularne biologije (10 godina pre Zagreba!), pa katedrama kineskog, japanskog, turskog i arapskog jezika!? Znam, sve je to dobrim delom bilo HAOTIČNO, ali postoji, kao ZALOGA za NOVI POČETAK! Ako smo MUDRI, NE TREBA DA ODBACIMO SVE DOBRE STRANE TOG DELA NAŠE ISTORIJE! Kada je Beograd bio prestonica RESPEKTABILNE ZEMLjE, a Srbi SO te ZEMLjE! Da budemo MUDRI, bar kao Austrijanci!
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 12 maj 2011 20:01
Nenad Pivaš
@thinking maize

Prvo o Hrvatima. Mogao bih da se složim da je hrvatska NACIONALNA elita ZRELIJA od naše NACIONALNE elite. Međutim, ne bih se mogao složiti sa Vašom konstatacijom da kod njih nema anacionalnih elemenata. Pogledajte samo Stjepana Mesića! Da, onog Stjepana Mesića koji je početkom 90ih rekao da su Hrvati u Drugom svetskom ratu dva puta pobedili! Onog Stjepana Mesića koji non stop priča kako je Srbija 90ih izvršila agresiju na BiH i Hrvatsku! On, Vesna Pusić sa jedne i Č. Jovanović i „naša“ Vesna sa druge strane imaju iste šefove. Ali zašto onda oni o Krajini npr. ne govore kao ovi „naši“ o Kosovu? Pa zato što njihov šef, predsednik Instituta za otvoreno društvo, ne gleda isto na ta dva slučaja, zato što smo mu mi Srbi veći trun u oku nego Hrvati! Dakle Mesićevo zalaganje za ukidanje Republike Srpske i nezavisnost Kosova ne proizilazi iz nekog hrvatskog nacionalizma! Radi se o ispunjavanju želja nama nenaklonjenih hiperglobalista!
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 12 maj 2011 20:03
Nenad Pivaš
Štite li ti isti krugovi hrvatske interese? Ne štite, osim ako hrvatski interes nije neprestano upozoravanje na previše nacionalizma u vlastitoj zemlji i podrška gej paradi i Željku Komšiću (eto još jednog anacionalnog Hrvata koji je čak izjavio da govori „bosanskim jezikom“). A šta je sa onom Mesićevom izjavom iz 90ih? Pa stvar je u tome što ljudi tog kova najčešće nemaju nikakva uverenja već zastupaju ona za koja procene da im mogu doneti korist i moć. A u različitim vremenima su različite stvari isplative!
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 12 maj 2011 20:05
Nenad Pivaš
Sad o nasleđima titoizma. Pokret nesvrstanih jeste bio jedna od dobrih Titovih računica ali ne mislim da je on nešto što DANAS može koristiti Srbiji. Izuzev onih zemalja koje su i članice BRIKS-a Srbija nema razloga da gaji nekakve specijalne odnose sa nesvrstanima. Dalje, Srbiji su potrebni dobri odnosi sa Izraelom dok se u Pokretu nesvrstanih nalazi i čitav arapski svet i Iran. Nažalost, neki krugovi u Srbiji se zalažu za približavanje istima i ja sam tu na dijametralno suprotnom stanovištu od njih. Ne smeta meni saradnja sa tim zemljama iz razloga iz kojih smeta LDP- u, za mene je geopolitika uvek iznad ličnih simpatija i idelogije (mada ću pošteno priznati da baš i nemam simpatija za islamski svet izev Libije). Smatram da se svet ne može jednostavno podeliti na one koji su za i na one koji su protiv Amerike. Mislim da je situacija mnogo kompleksnija i da nije nužno svako ko je protiv Amerike naš potencijalni saveznik niti da nam je svaki američki partner neprijatelj. Mislite o tome!
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 12 maj 2011 22:45
primarius @ thinking maze
"A ŠTO NE POSAKRIVAŠE ZAGREBAĆKE SRBE ILI IZVRŠIŠE NEKI ATENTAT NA USTAŠKE GLAVEŠINE"
A kako Vi znate da nisu? Odnosno gde su Vam dokazi da su Zagrebacki komunisti radili protiv Srba. Nakon drugog svetskog rata cesto je preispitivana uloga zagrebacke celije KPJ i niko nije bio postedjen kritickog suda.
Gospodine, ne mogu da se otmem utisku da se informisete sa izvora jednog tako vulgarnog antikomunizma, danas aktuelnog, koji izjadnacuje i relativizuje sve antifasisticke vrednosti kao tekovinu drugog svetskog rata.
Prica kako su svi Hrvati isti u smislu "minimalnog nacionalizma" je nonsens i pausalno uopstavnje na kolektivitet. Splitski Feral Tribune je imao vise snage i hrabrosti da progovori u to vreme nego ijedan opozicioni medij u Srbiji.
Preporuke:
0
0
29 petak, 13 maj 2011 08:49
thinking maize@ Nenadu Pivašu, pa "Primariusu"
G-dine Pivaš, Vaš NEIDOLOGIZAVANI PRISTUP mi se sviđa, a detalji i ukusi NISU TAKO BITNI! Koliko shvatam Vi se bavite humanistikom, pa ste u toj oblasti "po difoltu" potkovaniji od mene, prirodnjaka. No, DISKUSIJA, kao način raspravljanja o PUTEVIMA IZBAVLjENjA Srbije, NIKAD NIJE NA ODMET! Svako dobro! G-dine "Primariuse", to što mi spočitavate "primitivni antikomunizam", mogu i ja da Vam prebacim za naivno "bratstvo in enotnost" i tako "DO STOIJEDAN I NATRAG"! Srbi IMAJU SVE RAZLOGE DA BUDU OPREZNI I SUMNjIČAVI SPRAM Hrvata! Da ne navodimo 1941-45, 1991-95, DOVOLjNO JE UPOREDITI BROJ FIRMI KOJE SU U Srbiji KUPILI Hrvati i BROJ FIRMI KOJE SU U Hrvatskoj KUPILI Srbi, računali u Srbe i Miškovića! KOLIKO PARA, TOLIKO LjUBAVI! POŠTO PARE ODLAZE Hrvatima i Hrvatskoj NEMAM NIKAKVOG RAZLOGA da ih nešto begenišem! Hrvatska elita I OVOG PUTA JE NADMAŠILA U PATRIOTIZMU srpsku "elitu", pa ako zbog toga treba da ih poštujem, DA LI TREBA I DA VOLIM Hrvate i Hrvatsku!? BRATSTVO i JEDINSTVO "u mutnu Maricu"!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner